Hoe weet je wat een bezoeker doet op je Website? | To-Cie
Top
6 sep

Hoe weet je wat een bezoeker doet op je Website?

Is het belangrijk om te weten wat je bezoeker doet op je website?
In deze blog ga ik je laten zien, waarom het interessant is om te weten wat je bezoekers doen.

 

Wel eens gehoord van Google Analytics of Hotjar?
Interessant, maar veel mensen lopen er tegenaan dat ze niet begrijpen wat ze hiermee moeten doen.
Als je niet weet wat het Doel van je Website is, zou ik dat eerst gaan uitzoeken.

 

Ik ga je een Simpel voorbeeld geven van een doel van een Website en waarom het
interessant is om te weten WAT er gebeurt op je Website:

 

Stel je hebt een drogisterij.

 

Je bezoekers zoeken op je Website de openingstijden en je adres, zodat ze weten waar en wanneer
ze terecht kunnen in de winkel.
Maar je contactgegevens staan een beetje verstopt waardoor ze het niet gemakkelijk en snel kunnen vinden.
(Tip tussendoor: Zorg dat een kind van 8 je Website snapt! 😉 )

 

weet wat er op je website gebeurt

 

Welke kans bestaat er dan?
Juist…. Dat ze verdwijnen op je Website en niet in je winkel komen.

SUPER ZONDE!

Als je had geweten dat al je bezoekers op je Website zoeken naar je Adres en je openingstijden
dan had je dit probleem kunnen oplossen door bijvoorbeeld die gegevens direct bovenaan op je homepage te zetten.

 

Hieronder nog zo’n voorbeeld:

Hotjar analyse, wat gebeurt er op je website?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat je uit het plaatje hierboven kunt halen is dat bezoekers stoppen bij het stukje dat ze hun gegevens moeten achterlaten.
Wat kun je hier dan mee?

 

Maak een Extra overtuiging op deze pagina WAAROM mensen hun gegevens wel moeten invullen.
Je zou bijvoorbeeld een recensie van iemand kunnen geven die WEL zijn gegevens heeft ingevuld.
Of een story kunnen benoemen die gebeurd is met een klant:

 

Bij het afsluiten van een Autoverzekering moet je vaak Giga lange invulformulieren doorlopen.

Daar hebben weinig mensen trek in. 🙂

 

Als je naast deze formulieren een voorbeeld zet van een auto die total loss werd gereden en die binnen drie dagen een nieuwe auto volledig vergoed kreeg, zal een potentiele klant toch sneller dit formulier invullen.

 

Of je zet de voordelen ernaast, Zorg voor overtuiging op je verkooppaginazodat je toch even een
extra zetje krijgt om het formulier in te vullen. Zoals de afbeelding hiernaast:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat ik hier dus mee wil zeggen, is dat het Super belangrijk kan zijn om te weten wat er gebeurt op je website.

 

Het gaat je een hoop Omzet en tijd kosten als je het niet weet.

 

Wat zou het met jouw business en leven doen
als klanten jouw gaan opzoeken, 
terwijl jij met hele andere dingen bezig kan zijn?

 

Zou super tof zijn om te horen of je hier uit komt.

 

Als je dit een keertje vrijblijvend door ons wil laten bekijken, laat het ons dan even weten.
Vul hier: https://www.to-cie.nl/personal-websitecheck/
dan even je gegevens in en je krijgt van ons een gratis Check!

 

Hieronder mag je ook altijd een reactie achter laten… 🙂

 

Succes!

Torben

 

Torben Halverhout

No Comments

Post a Comment